Nuffnang ads

Sunday, 30 October 2011

Makanan berasaskan serangga..

korang penah tgk n mkn x makanan yg 
berasaskan serangga..?
tiba2 ika teringat masa ika pergi menyertai program pertukaran pelajar malaysia ke thailand selama seminggu masa zaman sekolah-sekolah dulu..
masa dekat sana kami tinggal bersama keluarga angkat masing2..
best sgt2.. rasa mcm nk p lagi.. hehe..
mcm selalu org cakap la peluang xkan dapat byk kali kan.?
tapi Alhamdullilah ika dpt p 2 thn berturut masa thn 2009 dan 2010..
mmg macam2 pegalaman la ika dpt cuma 1 benda ja ika paling xboleh lupa smpai sekarang..
satu hari tu keluarga angkat ika bawak la jalan2 dkt walkstreet dgn Ranong,Thailand..
Tempat tu kira mcm pasar malam pun ada mcm jalan TAR pun ada..
mmg mcm2 la ada kat sana..
tiba2 keluarga angkat ika tu singgah dkt satu gerai yg jual serangga2..
yg paling ika xpercaya serangga tu digoreng hidup2 atas kuali..
bygkan la mcm mna ulat2 segala bagai tu dok mengedik atas kuali..?
mmg xtaw nk ckp apa dh masa tu.. diorg makan la benda alah tu..
ika.....??? xsanggop la nokss.. i org Malaysia.. xmkn mcm2 tu..
tapi bila tanya diowg ape rasa serangga tu..
diorg ckp alloi.. alloi bermaksud sedap...
amik kau.. bau pun menusuk hidung ckp sedap pulak.. 



credit to en.goggle


nie gmbr real yg ika ambil yea.. 


P/S : bersyukurlah anda dilahirkan sebagai rakyat Malaysia yea..

3 comments:

Azzah said...

macam jual mee goreng pulak kan..eee..

akuadalahaku.. ^_^ said...

btl2.. mee goreng,pisang goreng.. hehe

YNA said...

pening la tgk, huhuhu