Nuffnang ads

Wednesday, 9 November 2011

Penangan Master Chef Malaysia.

semua mesti tgk kan rancangan yg terhebak di zaman ini..
iaitu rancangan Master Chef Malaysia.?
sana sini masing2 cakap master chef je x abs2..
ika pegi la teman mak pergi pasar..
dekat pasar terdengar la suara2 macik bedah,makcik joyah n pak leman bercerita tentang master chef..
yg ika dengar pak leman ckp dkt macik bedah n macik joyah cenggini yea..

Pak leman : wey joyah n bedah korang tgk x master chef smlm.?

Macik Bedah n joyah : yea la bang leman 0oi awtnya.?

Pak leman : hampa nie masak la sedap2 mcm master chef tu dh tu jgn lupa hntq sikit dkt umh aku yea.

Macik Bedah : aku dh tua la Leman 0oi nk masuk Masterchef apanya.. tapi 2,3 bulan lagi 
boleh la sb nya aku hntaq ank aku si 
kiah tu p bljr masak biar kalah master chef tu.

Macik joyah : untung la nnt boleh masuk Master Chef la yea ank kau tu Bedah.


************

ika dgn mak ika gelak je la mendengarnya.. hehe..
balik cerita dkt adk2 semua.. semua pakat dok gelak la.. yea la sampai g kursus la bagai nk jadi master chef..
tu kira di luar rumah dalam rumah punya cerita pun ada jugak taw..
skrg nie sapa2 yg nk tolong mak ika msti dia nk potong bawang ke segala bagai kemas yg terpenting sekali ayat mak yg buat kitaorg ank beranak gelak ialah potong bg elok2 yea dh tu bagi kemas2 sikit.. mak nk mengikut piawaian master chef yea..
muahahahaha.. gelak abs la kitaorg..
tapi mak ika mmg fanatik bila tgk rancangan memasak..
yeala hobi dia mmg memasak jadi Master Chef tu mmg x Miss la dia tgk kan..
siap bw buku n pen lg bila ddk depan tv tu..
takut ada resepi pape diowg bg xsempat nk cari buku utk salin..
siap2 mak dh sediakan.. hehe..

p/s : nma2 yg disebut adalah rekaan semata2 dan ini adalah benar di tulis dlm loghat utagha disebabkan ini berlaku di penang yea.. 
^_^ 
mcm mana kisah korang pula.? ada x yg berckp pasal Master Chef juga.???

6 comments:

Miss Hidy said...

sekarang demam master chef pun..semua minat nak masak segala..hehe

akuadalahaku.. ^_^ said...

btl2.. smua org dok minat memasak skrg..

Myss Irah said...

ite pun tgk ga citer tu.. ^^,

akuadalahaku.. ^_^ said...

srnk kan.?

Woofer Storm said...

tak tengok pun benda tu,bukan apa kalau tngok takut lapar je memanjang..heee


follow sini^^

TwIstiEs*meSti Mau* said...

ambe orang ganu laaaa...ahhaha