Nuffnang ads

Friday, 18 November 2011

Ragam si Suami dan Isteri

salam semua..
jgn terkejut yea.. 
tajuk je gitoo tapi ika masih berstatus single yea..
belum kawen lg cuma baru berkawan n masih dlm
 proses mengenal hati budi masing2.. ^_^
gila kentang ceq gataii kan.?
mak hntaq p bljq jaoh2 gtai ja nk berrelationship bgai..
sorry mak..
ceq janji kawan2 ja xmelebih2 ok.?
heee..
ika terjumpa satu dialog nie dkt fesbuk..
jadi meh ika nk kongsi dgn semua.. ^_^

Suami: Ayang, abang nak kahwin lain boleh?

Isteri: Boleh, tapi syaratnya kena belajar 

grammar English dulu.


Suami: Errr... Aaaa, Ok2.

 Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural", kan?

Suami : Betul...

.
   Isteri : One car sebagai singular, two cars pula sebagai

 plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural tu kan?

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang..

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi

 plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan?

Lalu si suami pun membatalkan hasratnya untuk berkahwin

lagi dan mengajak isteri nya bersiar2 di SINI




2 comments:

Halimatun Sa'adiah said...

tu gunenye english education....

Cik Akmal said...

hi salam kenal..

Blog kita terpilih untuk header pilihan kat blog bro hasrulhassan.. :-)