Nuffnang ads

Thursday, 27 October 2011

Aktiviti dikampung tercinta..

hye semua..
sht x ary nie.? sbnrnya hari ni ika nk tulis entry yg dh tertunggak 2,3 hari lepas..
ingt lagi x ika janji nk tulis tentang aktiviti yg best ika buat masa balik kampung baru2 nie..
klu xingt atau x baca lagi 
klik ----------> SINI

sbnr nya kan.. ika balik kmpg baru2 nie ika sekeluarga berkesempatan merasa kan 
mcm mna perit getir seorang petani.
taw x nape ika ckp mcm tu..??
ika sbnr nya berpeluang merasakan mcm mna ssh nya nk menanam padi..
selama nie senang ja kita cuma beli ja beras dkt pasaraya atau mna2 kedai yg ada jualkan.
mcm2 halangan taw nk menanam padi..
antaranya kena berkorban masa,darah.. hek2 sbnya asyk dok derma dkt lintah n pacat..
dhtu panas terik lagi taw x uo0lss..
serius ika ckp mmg susah.. 
sape yg merasa tu akan thu la mcm mna..
walaupun ini pengalaman pertama ika turun ke bendang tapi ika sangat sedih bila nk makan nasi..
asyk dok teringat tok ngan tokwan ika susah2 tanam padi tgh2 mata hari terik..
tapi senang2 ja kita makan n senang2 je bazirkan kan..??
korang pecaya x ika pun menanam padi juga.??
xcaya meh tgk sini ika nk tunjuk bukti.. heeee










                                             kemain excited kan..? hehe..


mcm mna pecaya x.?
ok la nnt ika upload byk2 lg k.. takat ini saja dlu.. papai..^____^

P/S : korang jgn bazir2 kan makanan korang taw.. 
kesian para petani kita..
              sape2 bazirkan makanan ika ketuk kepala empatratoihplohribu kali yea..!!

9 comments:

Liyana said...

bestnye, xpnh usik sawah, hehe jakun giler :D

akuadalahaku.. ^_^ said...

taw xpe.. ika pun jakun giler gak msa mula2 tu.. hee

NOVA said...

tu la kan.. best nyer dapat duk area kampung.. sejuk je mata memmandang... :)

kai said...

wah bestnye dpt main2 kat sawah..
kt jb xde sawah...
dlu pnah la dok tepi sawah masa blajar kt kedah hihihi

akuadalahaku.. ^_^ said...

jom la jmpt rmai2 g umh atok ika..^_^
dpt turun bendang a.k.a sawah..

kyra veronica said...

amboi meriah noh.....syok la...

::dEyb:: said...

wahhh...bestnye :)

akuadalahaku.. ^_^ said...

jom la join ika..^_^

NOVA said...

nk join cemana.... jauh tu nk pi.. hehehehe....