Nuffnang ads

Sunday, 8 January 2012

Salah ke kahwin muda.?

Salam semua..
hari nie ika nk mengatai sikit boleh.?
hehe.. sekarang mcm dh jadi trend kan org muda2 dh kahwin..
tapi xjanggal la sangat sb nenek2 kita dulu2 pun khwin muda2 kan.?
cuma skrg nie bila dgr ja org muda nk kahwin 
mcm2 tomahan yg kita dgr..
jadi takut pulak ika bila nk kahwin di usia muda..
biasa la mulut2 serta khabar angin yg xtahu dari mana asal usulnya mmg susah nk berhenti kan.?
ika cuma kongsi pandangan ika je bukan nya ika nk kahwin dh..
nnt ada pulak yg ingt ika nie dh nk kahwin.. hehe..
bukan apa, xbest la kan bila pergi kenduri kahwin kengkawan tiba2 dgr ada suara2 halus yg dok bercakap dibelakang.. 
contohnya mcm nie lah.. 

"muda-muda dah kahwin kan, gatai betul"
"nie kahwin awal mesti ada apa2 nie. entah2 dh bunting apa"

eh.. tlg la buang persepsi kita yg selalu mcm nie.!
kesian pengantin yg dgr.. touching habis 0o..
diorang kahwin nk mengelakkan maksiat tapi mcm2 dok ckp pulak..
kesian kan..
ika cakap sb ada kengkawan ika yg sebaya ika dh kahwin..
dh tu ada la terdengar desas desus yg mcm tu..
tu yg lahir nya entry nie.
hehe.. saja emo sikit hari ni.
meh layan gmbq kahwin sikit..


haa.. jgn jeles.. korang hadoo.? haha





P/S : makcheqnakkahwinjugak.. ^_^



3 comments:

fizafantagiro said...

tak salah pun kawin muda .. asalkan .. ada matlamat utk perkahwinan tu .. =) lgpun kawin muda ni byk jugak kelebihan dia ^^

FYA PELANG! said...

dah teringin letwwww :D

http://fyapelangi.blogspot.com/2012/01/peraduan-blog-tercantik.html
tag kamu :)

HasrulHassan [HH] said...

Kahwinlah di usia muda, banyak kelebihan bila dah tua.... nanti sempatlah ajar anak untuk berbakti, untuk berdoa pada kita bila dahtiada nanti.